1. Transportskador
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3 dagar. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen som kom med den fraktskadade försändelsen.
Force Majeure
Vi reserverar oss för eventuella prisändringar samt fullgörande av beställning i händelse av varubrist eller annan force majeure.
2. Garanti och reklamation
Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi undersöka produkten. Fraktkostnader tillkommer.
Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten.
Kundservice: 070-652 48 81 och info@bugoutgear.se
3. Ångerrätt och Öppet köp
Bug Out Gear erbjuder dig 14 dagars ångerrätt (Öppet köp) från det att du tagit emot varan.
För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress nedan. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad.
Hur returnerar jag min vara? Kontakta oss och meddela att du avser göra en retur. Fyll i en returblankett från Konsumentverkets som du finner här. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Bug Out Gear kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
Returadress
Bug Out Gear
Kvarngatan 171
841 91 Ånge